راهنمای نگارش مقاله الف) نحوه تایپ مقاله: - 1 تایپ در محیط word 2003با تنظیم های کامل زبان فارسی، انجام شود. اگر از ورژن های word بالاتر از 2003 استفاده می کنید، باید خروجی word خود را در قالب؛ word 97-2003 *.doc ، تنظیم کنید. 2 - تایپ متن فارسی با رعایت فاصله و نیمفاصله باشد (به طور نمونه؛ "میشود"، "کتابها"، "کمتر"، "بیشتر" و...) -3 رسم جداول، تایپ اعداد و ارقام" به فارسی بوده و "اعداد اعشاری" نیز به شکل نمونه (47/3) تایپ شود . از " فاصله گذاشتن"به وسیله ،"تب" و یا "اینتر" در این جا، خودداری شود. -4 از قلم بولد شدهB lotus با شماره 12 برای تایپ متن فارسی، قلم بولد شده B Yagut با شماره 10 برای چکیده فارسی و نیز قلم Times New Roman با شماره 9 برای متن انگلیسی، استفاده کنید. -5 منحنی، نمود و نمودارها به صورت سیاه و سفید، به کمک نرم افزار word 2003 تایپ و تنظیم، شده باشند. 6 - جدول، نمود و نمودارها باید به وسیله شماره، مشخص گردند و در متن مقاله نیز با همان شماره، مورد اشاره قرار گیرند. -7 اسامی و اصطلاحات لاتین باید در زیر همان صفحه، زیرنویس شوند. -8 چنانچه مقاله، مستخرج از طرح پژوهشی مصوب است، در پاورقی صفحه نخست، با ذکر مرکز/ موسسه تامین کننده اعتبار طرح پژوهشی، مراتب زیرنویس شود. ب) ترتیب عناوین و ساختار مقاله: -1 عنوان (با فونت بولد شده B Traffic با شماره 20) -2 نویسنده و یا فهرست مشخصات نویسندگان به شکل نمونه زیر (رعایت موارد ذیل، جهت درج مشخصات نویسنده/گان، در چکیده فارسی ، ضروری است به علاوه توصیه می شود؛ ü نام و نام خانوادگی نویسنده/ نویسندگان (در چکیده فارسی با قلم بولد شده B Zar با شماره 11) ü شماره گذاری روی اسامی نویسنده/گان و زیر نویس مشخصات آنان به ترتیب با رعایت؛ 1) سطح تحصیلی/ مرتبة علمی، 2) گروه آموزشی، 3) نام دانشگاه (در چکیده فارسی با قلم معمولی B Lotus با شماره 11) ü ستاره گذاری و تعیین نویسندة مسئول در صورت تعدد نویسندگان به همراه آدرس پست الکترونیک وی (در چکیده فارسی با قلم معمولی B Zar با شماره 9) -3 چکیده فارسی(200 تا 300 کلمه) به همراه کلید واژهها (حداکثر هفت کلمه) 4. مقدمه 5. فرضیه/ سوال های پژوهش 6. روش پژوهش، جامعه آماری، برآورد نمونه و روش نمونه گیری، ابزار/های پژوهش، شیوه تحلیل دادهها 7. یافته ها 8. بحث و نتیجه گیری 9. منابع
ج) شیوه ارجاع دهی در متن ارجاع دهی را از شروع مقاله، تنها با ذکر شماره منبع مورد استفاده در داخل کروشه [ ]، انجام داده و تا آخرین منبع استفاده شده، ادامه دهید (از گذاشتن پرانتز در متن مقاله و ذکر؛ فامیل مولف، سال و صفحه در آن، خودداری کنید). در فهرست منابع پایانی، منابع مورد استفاده را به ترتیب شماره آن در متن مقاله، پشت سر هم قرار دهید. چنانچه استفاده از منبعی، تکرار شده است، همان منبع مورد استفاده را مجدداً، تکرار کنید. د) شیوه منبع نویسی در فهرست منابع فارسی 1- مقاله: نیک نفس، پدرام (1377). بررسی نوزادان مادران دیابتی. مجله بیماریهای کودکان، سال 3، شماره 2، صص 85-63. 2-کتاب: قرهباغیان، مرتضی (1370). اقتصاد رشد و توسعه. تهران: نشر نی. ( اگر کتاب داری مجلد بود: برای مثال ج2) 3- ترجمه کتاب: لایون، دیوید (1380). پسامدرنیته، ترجمه محسن حکیمی. تهران: انتشارات آشیان. 4-فصلی از کتاب: بهرامی، فریدون و نوحی، علینقی (1375). کنترل کیفیت آزمایشهای لیپیدهای سرم. در: تضمین کیفیت آزمایشگاهی؛ محمدی، حسن و جلیلی، حسین، تهران: مرکز نشر دانگاهی، صص 50-61. 5- پایان نامه: احمدی، جواد (1377). تأثیر نمک یدددار در کاهش ندول اندازة گواتر در شهریار. پایاننامه کارشناسی ارشد، تهران: انستیتو تحقیقات تغذیه، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی. 6- مقاله منتشر نشده: محمدی، حسن و احمدی، جواد. عوارض ناشی از مصرف کینیدین در 300 بیمار قلبی. مجله نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران، زیر چاپ.
غیر فارسی ( مقاله Looker, A.C.& Dullman. R.R. (1997). Prevalence of iron deficiency in united states. J. Am. Med. Assoc.: Vol277: PP. 973-976.. ( کتابNorman. I.J.& Redfem, S.J.(ed.) (1996). Mental health care for elderly people. New York: Churchill living stone. ( فصلی از کتاب Phillips, S.J.& whisnant, J.P. 1995) ). Hypertension and stroke. In. Laragh, J.H.& Brenner, B.M. (ed), Hypertention: Phathophy siolo gy, diagnosis , and management. New York: Raven press, pp. 465-78.. پایاننامه ( Kaplan SJ. (1995). Post-hospital home health care: the elderly's access & utilization [dissertation]. St. Louis (MO): Washington Univ. مقاله منتشر نشده ( Leshner AI. (1996). Molecular mechanisms of cocaine addiction. N Engl J Med. In press. (سازمان به عنوان مؤلف و ناشرInstitute of Medicine (US) (1992). Looking at the future of the Medicaid program. Washington: The Institute |